Tre pr-möjligheter vid årsskiftet

— med Elin Sundin, konsult på Lennox PR


1. Hur kan jag summera det gångna året?

– När årsskiftet närmar sig är det bra att sammanfatta vad ni har uppnått under 2023. Sammanställ statistik och lyft fram det viktigaste för att fira framgångarna i er interna kommunikation. Använd gärna också tillfället för att hitta nyhetsvinklar och berätta om det i ett pressmeddelande. Samma text kan bli relevant innehåll till era sociala kanaler. Du kan också tycka till om nya lagar, riktlinjer eller regler som införts under året som påverkar branschen du verkar inom.

2. Går det att dra nytta av mellandagarnas nyhetstorka?

– Under mellandagarna har nyhetsredaktionerna ofta brist på material. I ett blogginlägg, på LinkedIn eller genom en debattartikel kan du berätta om hur din verksamhet påverkas under jul- och nyårshelgerna. I en snabbt föränderlig omvärld längtar vi efter hopp om en bättre framtid. Du kan bidra till att vara en hoppingivande aktör genom att formulera ett nyårslöfte i form av tydliga budskap och konkreta mål.

3. Hur får jag en flygande start på 2024?

– Januari är ofta trögstartad. Passa därför på att utvärdera och uppdatera er strategi. Är den tillräckligt fokuserad och konkret? Finns behov av ytterligare förankring? I den bästa av världar gör ni det arbetet redan i november för att kunna blåsa på med full kraft i januari, men om det är intensivt nu går det ofta att hitta en lucka i början av januari. Och självklart hjälper vi på Lennox er gärna att få en kickstart på 2024!


För mer information om pr-möjligheter vid årsskiftet, kontakta gärna:

elin.sundin@lennoxpr.se

Föregående
Föregående

Tre frågor om intressentanalyser

Nästa
Nästa

Tre frågor om kriskommunikation för personliga varumärken