Tjänster
Lennox PR är en strategisk kommunikationsbyrå som går snabbt från strategi till handling. Att anlita Lennox PR kostar 2 300 kronor per timme exklusive moms. Vid större projekt eller retainersamarbeten är timpriset 2 000 kronor per timme.
-
Corporate communications syftar till att driva förändring mot interna och externa målgrupper. Det innefattar verktyg som stöttar företag i att etablera en ny position, förebygga kriser eller förverkliga en strategi.
-
Syftet med förändringskommunikation är att se till att planerade förändringar blir verklighet. Det kan exempelvis vara aktuellt i samband med nya strategier, omorganisationer, neddragningar eller uppköp.
-
Syftet med hållbarhetskommunikation är att hjälpa ditt företag att positionera sig utifrån ert hållbarhetsarbete. Det kan exempelvis handla om att ta fram en kommunikativ hållbarhetsrapport, nå ut med innehållet i rapporten till viktiga målgrupper eller opinionsbildning i era hållbarhetsfrågor.
-
Vi på Lennox PR vill bidra till ett starkt civilsamhälle och därför kapar vi från och med augusti 2023 momsen för ideella organisationer och inför enhetligt timpris för alla.
-
Syftet med interimslösningar är att snabbt bemanna kvalificerade tjänster utan att själv göra en rekrytering. Det kan exempelvis handla om marknadschefer, kommunikationschefer, social media manager, pressansvariga eller internkommunikatörer.
-
Syftet med internkommunikation är att skapa delaktighet och öka engagemanget, särskilt när det handlar om att åstadkomma förändring. Det kan exempelvis handla om att förändra medarbetarnas beteende, förankra strategier eller stärka förtroendet för ledningen.
-
Syftet med investor relations (IR) är att stärka era relationer till kapitalmarknad och aktieägare. Det kan exempelvis handla om att ta fram en kommunikativ års- och hållbarhetsredovisning, att stötta era talespersoner i mötet med finansmarknaden, att kommunicera finansiell information korrekt eller arrangera kapitalmarknadsdagar.
-
Syftet med kriskommunikation är att hantera kriser ansvarsfullt. Det kan exempelvis handla om att förebygga att kriser uppkommer, att ta fram kriskommunikationsplaner eller att hantera en pågående kris på ett förtroendeskapande sätt.
-
Syftet med Medierelationer är att stärka ert varumärke och fylla det med rätt innehåll. Det kan exempelvis handla om att stödja försäljningen, att påverka attityder eller att öka förtroendet från kunder och investerare.
-
Syftet med medieträning är att öka förtroendet och stärka relationen till era målgrupper. Det kan exempelvis handla om att medieträna en ny vd, en ordförande eller stärka en grupp experters förmåga att kommunicera till bredare målgrupper.
-
På Lennox PR hjälper vi företag och organisationer att kartlägga det politiska landskapet, ta fram påverkansstrategier och realisera dem genom att utföra konkreta påverkansaktiviteter med både politiker och allmänheten som målgrupp.
-
Syftet med pr eller public relations är att stärka era omvärldsrelationer. Det kan exempelvis handla om att öka ert genomslag i medier, kreativa kampanjer i digitala kanaler eller lanseringen av en ny tjänst eller produkt.
-
Syftet med kommunikation i sociala medier är att etablera och fördjupa relationen till era målgrupper. Det kan exempelvis handla om att öka synligheten, nå nya målgrupper eller inleda en direktkommunikation med kunder.
-
Syftet med strategisk kommunikation är att snabbare nå era verksamhetsmål. Det kan exempelvis handla om att öka försäljningen, förflytta ett varumärke eller påverka marknaden.
-
Syftet med tankeledarskap är att stärka eller förflytta ert varumärke genom att nå ut i frågor som är viktiga för er affär. Det kan exempelvis handla om att etablera er som den efterfrågade experten i media, öka en talespersons genomslag eller positionera er i er bransch.