Musikförläggarnas Pris 2023

Publiceringar: 345 st

Räckvidd: 38 000 000

Annonsvärde: 135 000 000 kronor

Publiceringar: 345 st ▪ Räckvidd: 38 000 000 ▪ Annonsvärde: 135 000 000 kronor ▪

Uppdrag

Musikförläggarna önskade en mediestrategi samt pressbearbetning för Musikförläggarnas Pris 2023, som dessutom var ett jubileumsår eftersom priset firade 20 år. Målet var att upprätthålla en kontinuerlig och varaktig närvaro i medierna under samtliga kommunikationshändelser inför, under och efter galatillställningen.


Så gjorde vi

Lennox tog fram en flerstegslansering med målet att gradvis bygga upp medvetenheten kring priset. Vi hanterade pressbearbetningen vid varje fas av tillkännagivandet: från offentliggörandet av juryn, hederspristagare, stipendiat, nominerade och till sist vinnarna. Under galadagen på Artipelag ansvarade Lennox för pressnärvaron på röda mattan.

Resultat

Mediebearbetningen vid de olika tillkännagivandena genererade klipp i prioriterade nyckelmedier som SVT, SR, TV4, DN, SvD och Di samt stor uppmärksamhet i sociala medier.


Föregående
Föregående

Sodexo

Nästa
Nästa

#Fulltäckning