Vi tror på kraften i vårt hantverk och på vår förmåga att påverka samhället omkring oss.

Vår värdegrund

Vi styr oss själva och arbetar mot två övergripande mål: lönsamhet och kultur. Lönsamhet gör oss trygga och uthålliga och ger oss utrymme att välja uppdrag som är ömsesidigt meningsfulla och som vi kan stå för. Det gör oss till pålitliga rådgivare för våra kunder.

En hållbar kultur på arbetsplatsen gynnar samarbete och kreativitet, vilket gör oss till bättre rådgivare. En del av satsningen på en trygg gemensam kultur är beslutet att teckna kollektivavtal. En annan är att dela ut 40 procent av vår vinst före skatt till alla anställda på lika villkor.

Årets byrå

2024 vann vi guld (och nominerades till Årets arbetgivare).
2023 vann vi silver.
2022 vann vi guld.

Vinstdelning

2023 delade vi ut 0,2 miljoner kronor
2022 delade vi ut 1,4 miljoner kronor.
2021 delade vi ut 1,7 miljoner kronor.
2020 delade vi ut 1,5 miljoner kronor.

Vår historia

Lennox PR är medarbetarägt och helt oberoende.

Vi grundades 2015 av Elin Ahldén och Robert Svensson, som fortfarande är aktiva konsulter och huvudägare.

Robert har en lång erfarenhet som journalist och Elin har svensk och internationell erfarenhet som kommunikationschef på multinationella och börsnoterade företag. Lennox PR har byggts efter de bästa principerna från båda världar.