Nils Djurklou till Lennox PR
Nils Djurklou är ny konsult på Lennox PR. Nils kommer närmast från rollen som Senior Vice President och Key Account Manager på Prime Weber Shandwick och har lång erfarenhet inom flera av kommunikationsyrkets discipliner.
Före rollen på Prime har Nils bland annat jobbat som marknad- och kommunikationschef på Helsingborgs stad, PR-direktör på TeliaSonera och kommunikationschef på ComHem. På byråsidan har Nils jobbat som PR-konsult på Ogilvy och Florman PR innan han var med och grundade det som sedermera skulle bli MSL Publicis tillsammans med JKL.
– Lennox är en liten byrå med stora strategiska muskler och en varm och välkomnande kultur. Dom har ett utmärkt rykte i branschen och en hög nivå på kundlistan och jag ser verkligen fram emot att bidra till byråns fortsatta utveckling, säger Nils Djurklou.
Lennox har haft en årlig tillväxttakt på i genomsnitt 32 procent sedan 2019, vilket satt rekryteringen av erfarna konsulter i fokus för att undvika växtvärk.
– Nils är så oerhört välkommen. Vi vill såklart kunna växa i takt med efterfrågan, men aldrig på bekostnad av kvaliteten i vårt arbete. Då behöver vi såna som Nils. Han är en trygg rådgivare, erfaren hantverkare och redan en väldigt uppskattad kollega, säger Robert Svensson, VD på Lennox.
Lennox PR erbjuder tjänster inom corporate communications, medierelationer, public affairs och opinionsbildning. Bland Lennox PR:s kunder finns Sodexo, SAMI, Adapteo, AVIS och ett antal Vinnova-finansierade innovationsprojekt. Lennox PR grundades 2015, har kollektivavtal och är helägt av medarbetarna.