Tjänster

Internkommunikation

Syftet med internkommunikation är att skapa delaktighet och öka engagemanget, särskilt när det handlar om att åstadkomma förändring. Det kan exempelvis handla om att förändra medarbetarnas beteende, förankra strategier eller stärka förtroendet för ledningen.  

– För att lyckas med internkommunikationen behöver vi först förstå mottagarna på djupet så att vi kan nå dem med rätt budskap, vid rätt tillfälle, i rätt kanal och i rätt kontext. Vi utgår gärna från befintliga styrdokument och testar er strategi i praktisk handling. På så sätt kan vi snabbare lära oss vad som fungerar och vad som inte fungerar och förbättra vägval och aktiviteter, säger Kristoffer Housset, ansvarig för Lennox tjänster inom internkommunikation. 

Lennox konsulter har erfarenhet av att ta fram strategi och sköta produktion i komplexa internkommunikationsprojekt i de flesta branscher och offentliga förvaltningar. Vi har lett projekt i internationell miljö och utformat kanalstrategier för målgrupper med varierande kommunikationsförutsättningar, såsom medarbetare på fältet, produktionspersonal och tjänstemän.  

Vi på Lennox strävar efter långsiktiga och nära samarbeten med alla våra kunder. Som ett lärande företag arbetar vi för att snabbt skapa oss en stor förståelse för våra kunders affär och omvärldsläge så att vi kan bistå med bästa möjliga rådgivning. Kanske är det därför våra kunder röstat fram oss till årets kommunikationsbyrå 2024. 

Kontakta oss

Kristoffer Housset, ansvarig för Lennox tjänster inom internkommunikation.

kristoffer.housset@lennoxpr.se
076-14 54 202