En ovanlig sorts Almedalsvecka

lennoxpr Lennox PR

Almedalsveckan är, i allt sitt stök och all sin kommersialism Sveriges största demokratiska samlingsplats. Årets vecka var inte riktigt lik någon annan vi upplevt, och uppvaknanden ska man ta till sig när de kommer.

Backyard Babies för SAMI och STIM

lennoxpr Lennox PR

Mer riktig musik, fler riktiga känslor! Vår kampanj för SAMI och STIM fortsätter, nu med Backyard Babies och Minus Celsius. Ljud på. Riktig musik förtjänar det.

SAMI och STIM i kampanj med E-Type

Lennox PR Lennox PR

Upphovsrättsorganisationerna Sami och Stim gör för första gången en gemensam kampanj för att uppmärksamma värdet av skyddad musik. Kampanjen bygger på nätfenomenet “musicless music videos”. Först ut är E-Types 90-talshit This is the way.

Lennox Public Relations står bakom idé och produktion.

Politisk kommunikation med Hope Hall

lennoxpr Lennox PR

Varmt tack till Hope Hall som kom till Sverige, våra paneldeltagare Anna Hedenmo från SVT/Publicistklubben, Carl Melin från Futurion och Torbjörn Sjöström från Novus som deltog. Och självklart till alla deltagare som kom till Gamla Stan för att reflektera över de kvarvarande 500 dagarna till riksdagsvalet 2018.

Läs mer om Hope i SvD: tiden med Obama, och en analys av våra partiledare i sociala medier. Hon intervjuades även av Beaconomist.

500 dagar kvar till valet – föreläsning med Hope Hall

Lennox PR Lennox PR

Hur dramatiseras ett val, och hur regisserar man sin politiska kommunikation? Med 500 dagar till valet bjuder Redelius Production och Lennox PR in till frukostseminarium med Hope Hall, personlig videograf och chef för Vita Husets digitala strategier under Barack Obama. Därefter följer ett samtal med Futurions Carl Melin, Novus Torbjörn Sjöström och SVT:s Anna Hedenmo.

OBS: antalet biljetter är begränsat.

Rapport från Jakten på Massmediet

Lennox PR Lennox PR

Stort tack till talare, panel och publik som gjorde seminariet Jakten på Massmediet, arrangerat av Reklamkraft och Resumé, till en sådan framgång.

Kära Berghstjej

Lennox PR Lennox PR

Elin Ahldén ger karriärråd till dem som är på väg från utbildning och in i PR-branschen (och ja, vi tar gärna emot din ansökan).

Lucka 24

Lennox PR Lennox PR

Vår julklapp går till organisationen Lighthouse Relief, som verkar i den miljö där bilden nedan togs. Den är tagen i Idoméni nära den makedonska gränsen, ett litet samhälle med 300 invånare som plötsligt blev hem åt 15 000 människor. Bilden är en del av projektet Borderlife.