Innspires nya produkt Inncable


UPPDRAG: Att maximera internationellt genomslag för InnSpires nya produkt InnCable – en dator i en Ethernet-kabel som kommer att revolutionera TV-marknaden.

UTMANINGAR: Endast en enhet fanns i verkligheten. Mycket begränsade möjligheter för journalister att testa den. Liten aktör i extremt snabb och kräsen marknad.

Beskrivning


Lennox PR och InnSpire samarbetade på ett tidigt stadium med storytelling och produktdesign för att få maximalt genomslag. Kommunikationen var hela tiden en betydande faktor InnCables design och funktionalitet.

Ett 50-tal utvalda tech-reportrar erbjöds exklusivitet tre dagar innan lansering. Därefter bred release till cirka 400 tech-reportrar globalt.

Ambitionen var att få globalt genomslag i samband med att InnCable för första gången visades på HITEC-mässan i Toronto.


Resultat


Strax innan den breda releasen skrev DI Digital och tekniksajten ZDNet om InnCable.
Därefter skrevs cirka 750 artiklar, blogginlägg och tweets.

Nyheten plockades upp av de största nord- och sydamerikanska, brittiska, europeiska, arabiska, kinesiska och ryska tech-sajterna.

Ett flertal tech-twittrare med mellan 100 000 och 500 000 följare publicerade nyheten.

Nyheten har retweetats och delats på FB flera tusen gånger.


Genomslag


Under de dagar lanseringen pågick, fick nyheten om InnCable en räckvidd på cirka 30 miljoner läsare.

Nyheten spreds genom re-writes, twitter och Facebook.



Press


DI Digital
ZD Net
New Atlas
AIT News (arabiska)
CNBeta (kinesiska)
KO.com (ryska)


Arbetsgrupp Lennox PR


Sofie Falkkloo, projektledare
Kalle Dixelius, konsult
Robert Svensson, kundansvarig


 

Fakta


Uppdragsgivare: InnSpire
Byrå: Lennox PR
Webbadress: https://innspire.com/
Period för uppdraget: 20170530 – 20170630
Kontaktperson: Robert Svensson, 076 175 55 32